Onze vermelding op http://www.keurmerk.info

FAQ

Als u er even niet uit komt, neem dan gerust een kijkje in onze FAQ.

Hoe kan ik het beste mijn knikarmscherm inmeten?

Klik hier op ‘Meetinstructies‘ en volg deze.

Hoe kan ik mijn zonnescherm het beste reinigen?

De aluminium onderdelen kunnen met lauw water worden gereinigd, eventueel voegt u een niet alkalisch schoonmaakmiddel toe aan het water. Met veel water naspoelen, zodat het schoonmaakmiddel wordt verwijderd.

Het doek kunt u het beste niet in de volle zon reinigen. Borstel het doek regelmatig schoon. Doe dit bij droog weer, ook het doek dient goed droog te zijn. Gemakkelijker is het om dit borstelen met de stofzuiger te doen. Gebruik geen hogedrukreiniger, deze geeft te veel druk.

Hoe moet ik mijn ASA motor afstellen?

Zie bijgaande afbeelding.

Hoe sluit ik de meegeleverde schakelaar aan?

Zie bijgaande afbeelding.

Ik woon vlakbij de kust. Welke afwerking van het aluminium adviseert u?

Wij hebben de ervaring vanuit onze projecten in o.a. Den Haag, dat blank geanodiseerd beter bestand is tegen de zoute invloed van de zee dan gemoffeld.

In de algemene voorwaarden staat dat ik een herroepingsrecht heb van 14 dagen. Klopt dat?

Nee, u heeft geen recht op het herroepingsrecht aangezien onze producten geheel op maat en kleur van de door u opgegeven specificaties worden vervaardigd. Zie artikel 10 sub. 6 van de algemene voorwaarden.

Waarom is jullie levertijd zo lang?

Aangezien we ieder knikarmscherm op maat maken, vergt het enige tijd.

Waarom zijn jullie schermen zo betaalbaar?

Wij assembleren voor onze project afdeling meer dan 1000 stuks zonneschermen en screens per jaar. Daarom kunnen wij scherp inkopen bij onze leveranciers.

Wanneer moet ik kiezen voor verlengde kapsteunen?

Indien er boven het knikarmscherm niet meer dan 6 steenlagen zitten, kunt u voor de zekerheid beter kiezen voor verlengde kapsteunen. Het bovenste gat van de bevestiging zou niet voldoende vast zitten, als deze in één van de bovenste rij stenen zou zitten. Door toepassing van verlengde kapsteunen (bij type Consul en Picca) òf muurbeugels (bij type Linea en Gota) blijven de bovenste rijen stenen onbelast. De verlengde kapsteunen en muurbeugels hebben een lengte van 56 cm waardoor de bevestigingspunten lager komen te liggen. (afbeelding)

Wat is het verschil tussen blank geanodiseerd en gemoffeld?

Bij anodiseren wordt in een bad met verdund zwavelzuur d.m.v. een elektrochemisch proces een oxide laag op het aluminium gevormd. Er wordt dus geen laag aangebracht, maar een laag opgebouwd uit het aluminium. Deze is slechts ± 20 micron dik. Bij anodiseren behoudt het aluminium dus zijn grijze metal look.

Bij moffelen wordt er echt een laklaag (poedercoating) op het aluminium aangebracht. Deze heeft een laagdikte van ± 80 micron. Voordat de poeder wordt aangebracht, wordt het aluminium voorbewerkt en voorzien van een hechtlaag. Het coaten zelf wordt gedaan door het elektrostatisch opladen van de poederdeeltjes. Door het spanningsverschil worden de deeltjes naar het aluminium getrokken en hechten zich eraan vast. Na het coaten gaat het aluminium door een oven (± 175˚C) zodat coating kan uitvloeien.

Wat moet ik doen als het mij niet lukt om het knikarmscherm zelf te monteren?

Stuur ons een mail en wij brengen u in contact met één van onze monteurs.
Vaak zijn deze monteurs zelfstandig als ZZP-er werkzaam en kunt u de montage rechtstreeks met hen afspreken.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de mail aan ons door te geven. Dit kan naar jan@vantveer.com. Uw klacht komt dan rechtstreeks bij degene die de klacht gaat behandelen en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht, ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 3 werkdagen na ontvangst beantwoorden, indien het meer tijd kost, stellen wij u hiervan op de hoogte.

Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling hiervan, dan kunt u ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling  van Stichting Webshop Keurmerk waar Zonneschermdesign.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

U kunt via IDEAL na bestelling het gehele bedrag afrekenen of u kunt een aanbetaling doen van 20% en de overige 80% voldoen bij aflevering aan de bezorger.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, de prijzen zijn inclusief BTW.